Skočiť na hlavný obsah

Všeobecné zmluvné podmienky

Článok I.

ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto všeobecné zmluvné podmienky, spolu s ďalšími informáciami o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, sú k dispozícii v priestoroch ambulancie a na oficiálnej webovej stránke Poskytovateľa.

  2. Poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v rámci ambulantnej starostlivosti je:

    1. Obchodné meno: Cor novum, s.r.o.

    2. Sídlo: Ul. Roľníckej Školy 1527/18, 945 01 Komárno

    3. IČO: 45600091

    4. Registrácia: Obchodný register Okresný súd Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 26837/N
      (ďalej len „Poskytovateľ“).

  3. Poskytovateľ je držiteľom povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v špecializačnom odbore pediatria.

  4. Tieto všeobecné zmluvné podmienky majú za cieľ vymedziť základné pravidlá pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti, ako aj súvisiacich služieb, ktoré Poskytovateľ poskytuje. Súčasne stanovujú práva a povinnosti Poskytovateľa a Pacienta, pričom v prípade neplnoletého pacienta tieto práva a povinnosti vykonáva jeho zákonný zástupca (rodič alebo iná oprávnená osoba) – ďalej len „pacient”.

  5. Využitím akejkoľvek služby Poskytovateľa, Pacient potvrdzuje, že súhlasí s týmito všeobecnými zmluvnými podmienkami bez výhrad. Všeobecné zmluvné podmienky sú plne záväzné pre zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Pacientom.

  6. Kontaktné údaje Poskytovateľa, vrátane telefónneho čísla, e-mailu a adresy sídla a adresy ambulancie, prostredníctvom ktorých Poskytovateľ komunikuje s Pacientmi , zabezpečuje objednávanie a vykonáva ďalšie úkony podľa týchto podmienok, sú dostupné na webovej stránke ambulancie: www.cornovum.sk.

 

 

Článok II.

ZÁKLADNÉ POJMY

  1. VZP sú tieto Všeobecné zmluvné podmienky Poskytovateľa pre poskytovanie Služieb.

  1. Zmluva je Dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti uzatvorená v písomnej forme medzi Poskytovateľom a Pacientom (v prípade neplnoletého pacienta medzi Poskytovateľom a jeho zákonným zástupcom) podľa zákona č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „ZoZS“). Ak sa Zmluva odchyľuje od VZP, prednosť má úprava obsiahnutá v Zmluve. Vo veciach neupravených v Zmluve sa na zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Pacientom (resp. jeho zákonným zástupcom) vzťahujú tieto VZP. 

  2. Na uzatvorenie Zmluvy je potrebný občiansky preukaz s elektronickým čipom alebo doklad o pobyte s elektronickým čipom. Táto podmienka sa nevzťahuje na osobu, ktorá nemá občiansky preukaz s elektronickým čipom alebo doklad o pobyte s elektronickým čipom.

  3. Služba podľa týchto VZP zahŕňa poskytovanie zdravotnej starostlivosti, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Pacientovi, ako aj ďalšie služby objednané Pacientom (resp. jeho zákonným zástupcom) u Poskytovateľa, ktoré nemajú povahu zdravotnej starostlivosti.

  4. Za Objednávku sa považuje požiadavka na vyšetrenie, požiadavka na konzultáciu, požiadavka na vykonanie akejkoľvek služby, ktoré Poskytovateľ vykonáva.

  5. Cenník je prehľad zdravotných výkonov a ďalších Služieb poskytovaných Poskytovateľom, v ktorom sú uvedené poplatky a ceny za jednotlivé Služby. Cenník je sprístupnený na viditeľnom mieste u Poskytovateľa, v čakárni a na webovej stránke ambulancie.

  6. Pacient je fyzická osoba, ktorá vstúpila do právneho vzťahu s Poskytovateľom na základe písomnej Zmluvy a ktorej Poskytovateľ poskytuje Služby. V prípade neplnoletého pacienta je Pacientom fyzická osoba zastúpená svojím zákonným zástupcom. Pacientom je aj osoba, ktorá s Poskytovateľom začala rokovania o poskytovaní Služieb alebo ktorá požiadala Poskytovateľa o poskytnutie Služby bez uzatvorenia Zmluvy.

  7. Zdravotná dokumentácia je súbor údajov o zdravotnom stave osoby, o zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti tejto osobe v rozsahu stanovenom v Zmluve o zdravotnej starostlivosti.

  8. Ordinačné hodiny sú časové úseky, počas ktorých Poskytovateľ poskytuje ambulantnú zdravotnú starostlivosť.

  9. Webová stránka ambulancie je internetová lokalita dostupná na adrese www.cornovum.sk , na ktorej sú uverejnené základné informácie o Poskytovateľovi (vrátane jeho identifikačných a kontaktných údajov), ako aj informácie o poskytovaných Službách (cenníka, ordinačné hodiny, formulár na rezerváciu termínov vyšetrenia a ďalšie informácie).

  10. Telemedicína je poskytovanie zdravotnej starostlivosti prostredníctvom informačných a komunikačných technológií, v situáciách, keď sa zdravotnícky pracovník a Pacient (alebo dvaja zdravotnícki pracovníci) nenachádzajú fyzicky na tom istom mieste. Za informačné a komunikačné technológie považujú všetky elektronické nástroje umožňujúce prenos zvuku, obrazu alebo dát medzi účastníkmi komunikácie.

  11. Spätná väzba je systém hodnotenia Služieb poskytovaných Poskytovateľom. Pacient (resp. jeho zákonný zástupca) prostredníctvom hodnotiaceho formuláru na webovej stránke ambulancie vyjadruje svoj názor (pozitívny alebo negatívny) na Služby poskytnuté Poskytovateľom.

  12. Údaje pacienta sú identifikačné a kontaktné údaje Pacienta uvedené v jeho zdravotnej dokumentácii. Tieto údaje zahŕňajú e-mailovú adresu, telefónne číslo alebo iné komunikačné údaje slúžiace na komunikáciu s Pacientom. Údaje Pacienta sa považujú za aktuálne, pokiaľ Pacient (resp. jeho zákonný zástupca) písomne neoznámi Poskytovateľovi ich zmenu. Kontaktné údaje Pacienta môžu byť Poskytovateľom využívané na doručovanie informácií týkajúcich sa poskytovaných Služieb, ako sú poučenia/informácie k zdravotnej starostlivosti, výkonom a podobne.

 

 

Článok III.

ZÁKLADNÉ PRAVIDLÁ POSKYTOVANIA SLUŽIEB

  1. Právny vzťah medzi Poskytovateľom a Pacientom je založený na Zmluve, ktorá sa uzatvára v písomnej forme a je regulovaný aj týmito VZP. Právny vzťah, s Pacientom, ktorý nemá uzavretú Zmluvu s Poskytovateľom, ale objednal jeho Služby je regulovaný týmito VZP.

  2. Uzatvorením Zmluvy alebo objednaním služieb Pacient potvrdzuje, že bol Poskytovateľom výslovne informovaný o tom, že Poskytovateľ má uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti so všetkými zdravotnými poisťovňami.

  3. Pacient uhrádza Poskytovateľovi cenu za poskytnuté Služby podľa Cenníka, v rozsahu, v ktorom tieto Služby nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia, v súlade s platnými právnymi predpismi týkajúcimi sa poskytovania zdravotnej starostlivosti a ďalšími relevantnými legislatívnymi normami.

  4. Pri každom príchode k Poskytovateľovi je Pacient povinný predložiť identifikačné doklady potrebné na poskytnutie Služieb, v rozsahu stanovenom príslušnými platnými právnymi predpismi. Pacient (resp. jeho zákonný zástupca) je povinný najmä predložiť platný preukaz poistenca vydaný príslušnou zdravotnou poisťovňou.

  5. Po predložení požadovaných identifikačných dokladov bude Pacientovi poskytnutý súbor organizačných pokynov týkajúcich sa ďalšieho postupu pri poskytovaní Služieb, vrátane pravidiel pre určenie poradia Pacientov. Pacient je povinný tieto organizačné pokyny rešpektovať. Spracovanie osobných údajov Poskytovateľom, vrátane zamestnancov Poskytovateľa, sa riadi podmienkami spracovania osobných údajov zverejnenými na webovej stránke ambulancie a v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa.

  6. Pacient je povinný oznámiť Poskytovateľovi každú zmenu svojich osobných údajov uvedených pri registrácii, ako aj zmenu svojej zdravotnej poisťovne. Tieto informácie musí Pacient (resp. jeho zákonný zástupca) oznámiť bezodkladne.

  7. Pacient zodpovedá za správnosť, pravdivosť, úplnosť a aktuálnosť informácií poskytnutých Poskytovateľovi v súvislosti s poskytovaním Služieb.

 

 

Článok IV.

VZÁJOMNÉ PRÁVA A POVINNOSTI

  1. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať zdravotnú starostlivosť správne, v súlade s najnovšími poznatkami a protokolmi medicínskej vedy a platnými právnymi predpismi.

  1. Zdravotná starostlivosť sa poskytuje na základe informovaného súhlasu Pacienta. V prípade neplnoletého Pacienta musí informovaný súhlas udeliť zákonný zástupca.

  2. Zákonný zástupca je oprávnený rozhodovať o zdraví Pacienta a nesie za svoje rozhodnutia plnú zodpovednosť. Poskytovateľ je povinný rešpektovať rozhodnutia Zákonného zástupcu, ak sú v súlade so zákonom a odbornými možnosťami Poskytovateľa.

  3. Poskytovateľ nie je povinný vyhovieť požiadavke Zákonného zástupcu, ak by tým porušil svoju povinnosť poskytovať zdravotnú starostlivosť správne alebo by tým došlo k porušeniu platných právnych predpisov.

  4. Účinné poskytovanie zdravotnej starostlivosti predpokladá plnú súčinnosť Pacienta a Zákonného zástupcu. Zákonný zástupca je povinný poskytovať Poskytovateľovi všetku súčinnosť potrebnú na riadne poskytovanie zdravotnej starostlivosti a plniť všetky svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy a týchto VZP.

 

 

Článok V.

POSTAVENIE PACIENTA, ZÁKONNÉHO ZÁSTUPCU A POSKYTOVANIE SLUŽBY

  1. Maloleté dieťa (do nadobudnutia 18. roku života) sa považuje za nespôsobilého Pacienta. Výnimkou sú Pacienti, ktorí nadobudli spôsobilosť na právne úkony platným uzatvorením manželstva (medzi 16. a 18. rokom). Za nespôsobilého Pacienta sa považuje aj osoba, ktorej spôsobilosť na právne úkony bola obmedzená alebo osoba, ktorá bola pozbavená spôsobilosti na právne úkony.

  1. Za nespôsobilého Pacienta koná jeho zákonný zástupca. Za zákonného zástupcu Pacienta sa považuje osoba, ktorá svoje postavenie osvedčí vyhlásením. Osoba, ktorá o sebe vyhlasuje, že je zákonným zástupcom nespôsobilého pacienta zodpovedá za pravdivosť svojho vyhlásenia. Poskytovateľ nie je povinný skúmať pravdivosť vyhlásenia a danú osobu bude považovať za zákonného zástupcu.

  2. Pacient má pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti právo na ochranu svojho súkromia a osobných údajov zdravotnej dokumentácie.

  3. Pacient alebo Zákonný zástupca je oprávnený rozhodovať o prijatí alebo odmietnutí zdravotnej starostlivosti.

  4. Pacient a Zákonný zástupca majú právo byť poučený o účele, povahe, následkoch a rizikách navrhovanej zdravotnej starostlivosti, ako aj o možnostiach voľby postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Toto poučenie je Poskytovateľ povinný poskytnúť zrozumiteľne, ohľaduplne, diskrétne a pred vyjadrením súhlasu alebo nesúhlasu pacienta alebo Zákonného zástupcu s navrhovaným výkonom. Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je Poskytovateľ povinný prihliadať na názor nespôsobilého Pacienta, predovšetkým mu je povinný zrozumiteľným spôsobom vzhľadom na jeho vek a rozumovú vyspelosť vysvetliť podstatné skutočnosti týkajúce sa jeho zdravotného stavu. Zákonného zástupcu ošetrujúci zdravotnícky pracovník poučuje v plnom rozsahu.

  5. Poskytovateľ používa v zdravotnej dokumentácii skrátenú verziu informovaného súhlasu. Celé znenie informovaného súhlasu je nasledovný: potvrdzujem svojím podpisom, že lekárovi, ktorý ma vyšetril, som pri poskytnutí anamnestických údajov nezatajil(a) žiadne vážnejšie ochorenie, pre ktoré som sa v minulosti liečil(a), prípadne ktoré mi bolo v minulosti diagnostikované. Zároveň svojím podpisom potvrdzujem, že som bol(a) počas dnešného lekárskeho vyšetrenia informovaný(á) o povahe môjho ochorenia, o dôvode, účele, spôsobe a možnostiach zdravotnej starostlivosti, ktorá mi má byť poskytnutá, vrátane diagnostických alebo liečebných postupov, prípadne potrebných zdravotných výkonov, ako aj o možných následkoch a možných rizikách spojených s navrhovanou zdravotnou starostlivosťou. Bol(a) som tiež poučený(á) o možnostiach voľby navrhovaných postupov, ako aj o rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Poučenie mi bolo poskytnuté zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť. Svojím podpisom potvrdzujem, že s navrhovaným liečebným postupom súhlasím / nesúhlasím.

  6. Pri zdravotných výkonoch neodkladnej, bežnej alebo neinvazívnej povahy dáva zákonný zástupca súhlas na poskytnutie zdravotnej starostlivosti. V takýchto prípadoch môže ošetrujúci zdravotnícky pracovník poskytnúť nespôsobilému Pacientovi zdravotnú starostlivosť aj bez prítomnosti zákonného zástupcu. Medzi takéto zdravotné výkony predovšetkým patrí:

    1. predpis dlhodobo užívanej liečby, ktorá bola predtým schválená zákonným zástupcom,

    2. realizovanie pravidelnej preventívnej prehliadky,

    3. vyšetrenie a liečba novovzniknutej komplikácie, respektíve novovzniknutého symptómu liečeného ochorenia a pri akútnom zhoršení liečeného ochorenia v prípadoch, kedy môže ich odklad spôsobiť zhoršenie zdravotného stavu, prípadne rozvoj komplikácii či nezvratného orgánového poškodenia.

  7. Zákonný zástupca je povinný poskytovať Poskytovateľovi plnú súčinnosť tak, aby nebola ohrozená včasnosť a úplnosť zdravotnej starostlivosti, ktorú si zdravotný stav nespôsobilého Pacienta vyžaduje.

  8. V prípade, ak rolu zákonného zástupcu zastávajú rodičia maloletého, tak je postačujúci informovaný súhlas realizovaný len jedným z nich. Ak by došlo k rozporu v názoroch zákonných zástupcov na poskytovanie zdravotnej starostlivosti maloletému Pacientovi, sú práve zákonní zástupcovia povinní písomne informovať Poskytovateľa o tomto rozpore, inak sa má za to, že takýto rozpor neexistuje. Pokiaľ došlo zo strany súdu k obmedzeniu výkonu rodičovských práv jedného z rodičov, sú zákonní zástupcovia povinní túto skutočnosť preukázať písomným rozhodnutím súdu, z ktorého dané obmedzenie bude vyplývať. Až do tohto momentu bude Poskytovateľ oboch rodičov považovať za oprávnených v celom rozsahu zastupovať záujmy maloletého dieťaťa.

  9. Pacient alebo zákonný zástupca má ďalej právo:

    1. žiadať výpis zo zdravotnej dokumentácie, nahliadať do nej, robiť si výpisky a vyžiadať si kópie; nahliadnutie do zdravotnej dokumentácie môže byť odmietnuté, ak to ustanovuje osobitný právny predpis,

    2. na správne poskytovanú zdravotnú starostlivosť,

    3. na humánny, etický a dôstojný prístup zdravotníckych pracovníkov.

  10. Pacient alebo zákonný zástupca je povinný:

    1. informovať ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o všetkých skutočnostiach, ktoré sa môžu týkať jeho zdravotného stavu, vrátane poskytnutia pravdivých informácií a odpovedí na otázky zdravotníckeho pracovníka,

    2. informovať zdravotníckeho pracovníka o alternatívnych spôsoboch liečby, výživy, odporúčaniach tzv. „ľudových liečiteľov“, ako aj o diétnych opatreniach, ktoré Pacient zahájil bez odporúčania zdravotníckeho pracovníka.

  11. Pacient berie na vedomie, že zamlčanie alebo skreslenie informácií môže viesť k nesprávnej diagnóze alebo nesprávne stanovenej terapii.

  12. Za účelom odstránenia pochybností sa za okruh informácií, ktoré Pacient poskytol Poskytovateľovi, budú považovať výlučne informácie zaznamenané v zdravotnej dokumentácii Pacienta.

  13. Pacient sa zaväzuje informovať Poskytovateľa pred každým vyšetrením o tom, či mu bola v období uplynutej od poslednej návštevy ambulancie Poskytovateľa poskytnutá zdravotná starostlivosť u iných poskytovateľov. Ak o tejto skutočnosti nie je záznam v zdravotnej dokumentácii, má sa za to, že Pacient Poskytovateľa neinformoval.

  14. Poskytovateľ je povinný sledovať spokojnosť Pacientov s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou podľa vyhlášky MZ SR č. 444/2019 Z.z. Pacient môže vyjadriť svoju spätnú väzbu na webovej stránke ambulancie. Poskytovateľ tieto spätné väzby pravidelne vyhodnocuje.

  15. Pravidlá pre poskytovanie služieb telemedicíny:

    1. Telemedicína je doplnkový spôsob poskytovania služieb v situácii, keď nie je možná fyzická prítomnosť Pacienta v zariadení. Poskytovateľ rozhodne, či tento spôsob uplatní.

    2. Používajú sa iba platformy, ktoré zaručujú bezpečnosť komunikácie a minimalizujú riziko úniku osobných údajov.

    3. Bezpečnostné riziká komunikácie cez telemedicínu nemožno úplne vylúčiť. Pacient musí prijať opatrenia na ochranu svojich údajov (napr. ochrana e-mailu, používanie slúchadiel).

    4. Pacient by mal dbať o ochranu svojho súkromia počas telemedicínskeho výkonu, aby v jeho prítomnosti neboli nepovolané osoby.

    5. Záznam telemedicínskeho výkonu je možný len po predchádzajúcom súhlase Pacienta, ak je to nevyhnutné pre ďalšie poskytovanie služieb.

    6. Pacient nemá právo vyhotovovať záznamy telemedicínskeho výkonu z dôvodu ochrany osobných údajov zdravotníckeho pracovníka.

    7. Zdravotnícky pracovník sa na začiatku telemedicínskeho výkonu identifikuje uvedením mena, priezviska, titulu a špecializácie.

    8. Poskytovateľ je povinný identifikovať Pacienta vyžiadaním identifikačných údajov (rodné číslo, číslo občianskeho preukazu a pod.)

    9. V prípade používania meracích zariadení na tele Pacienta Poskytovateľ nezodpovedá za chyby spôsobené nesprávnym použitím zdravotníckej pomôcky alebo jej vadou.

 

 

Článok VI.

POSTAVENIE POSKYTOVATEĽA

  1. Poskytovateľ je oprávnený určiť, ktorý zdravotnícky pracovník bude Pacientovi poskytovať zdravotnú starostlivosť (ďalej aj ako „ošetrujúci zdravotnícky pracovník“). Poskytovateľ si vyhradzuje právo prideľovať Pacientovi zdravotníckych pracovníkov v súlade s ich odbornou spôsobilosťou a dostupnosťou.

  1. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník má povinnosť postupovať pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti tak, aby nespôsoboval Pacientovi zbytočné náklady, a zároveň rešpektoval jeho čas a súkromie. Každý úkon by mal byť vykonaný efektívne, s ohľadom na Pacientove potreby a možnosti.

  2. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný postupovať humánne a citlivo, a to predovšetkým s ohľadom na fyzický a psychický stav Pacienta, aby sa minimalizovalo jeho nepohodlie a stres spojený s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.

  3. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sa počas poskytovania zdravotnej starostlivosti dozvedel od Pacienta. Táto povinnosť mlčanlivosti platí s výnimkou prípadov, kde je inak stanovené v Zmluve, VZP alebo v platných právnych predpisoch (napr. v prípadoch, keď má Poskytovateľ povinnosť informovať tretie strany podľa zákona).

  4. Poskytovateľ je povinný viesť a uchovávať zdravotnú dokumentáciu Pacienta v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi. Poskytovateľ zabezpečí, aby bola zdravotná dokumentácia vedená pravdivo, úplne a aktuálne, a aby bola uchovávaná v podmienkach, ktoré zaručujú ochranu osobných údajov Pacienta.

  5. Pacient je povinný správať sa voči ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi úctivo. To zahŕňa rešpektovanie odbornosti a pokynov zdravotníckeho pracovníka, ako aj korektné správanie počas celého procesu poskytovania zdravotnej starostlivosti.

 

 

Článok VII.

OBJEDNÁVANIE A ORDINAČNÉ HODINY PEDIATRICKEJ AMBULANCIE

  1. Poskytovateľ poskytuje ambulantnú starostlivosť v ordinačných hodinách schválených samosprávnym krajom. Zákonní zástupcovia prichádzajú s maloletým pacientom na ošetrenie najneskôr 30 minút pred ukončením ordinačných hodín.

  1. Objednávanie na vyšetrenie je možné realizovať:

    1. telefonicky počas ordinačných hodín

    2. na webovej stránke ambulancie

    3. osobne u Poskytovateľa

  2. Objednanie na termín neznamená, že Pacient musí byť prijatý do ambulancie presne v stanovenom čase. V závislosti od aktuálnej situácie, vyťaženosti a závažnosti stavu ostatných pacientov sa môže zmeniť poradie ošetrených.  O poradí ošetrenia pacientov rozhoduje ošetrujúci zdravotnícky pracovník, pričom prednostne sú ošetrení:

    1. maloletí pacienti so závažnou poruchou zdravia vyžadujúcou urgentné ošetrenie

    2. maloletí pacienti vyžadujúci neodkladnú zdravotnú starostlivosť alebo so zdravotnými komplikáciami

    3. pacienti s rezervovaným termínom

  3. Vzhľadom na povahu zdravotnej starostlivosti Poskytovateľ negarantuje ošetrenie všetkých pacientov v daný deň. V prípade vyčerpania dennej kapacity si Poskytovateľ so zákonným zástupcom dohodne najbližší možný termín ošetrenia, pričom táto situácia sa nepovažuje za porušenie zmluvných podmienok.

 

 

Článok VIII.

ODPLATA ZA POSKYTOVANIE ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI V PEDIATRICKEJ AMBULANCII

  1. Poskytovateľ je zmluvným partnerom zdravotných poisťovní: Všeobecná zdravotná poisťovňa a.s., Dôvera zdravotná poisťovňa a.s., Union zdravotná posťovňa a.s. Verejné zdravotné poistenie kryje, resp. čiastočne kryje, zdravotnú starostlivosť poskytovanú štandardnými metódami za použitia štandardných zdravotníckych pomôcok. Z verejného zdravotného poistenia sa neuhrádza zdravotná starostlivosť, ktorá nie je indikovaná zo zdravotných dôvodov.

  1. Poskytovateľ má vypracovaný Cenník, ktorý je dostupný v priestoroch ambulancie a na webe ambulanci. Obsah cenníka:

    1. cenník všetkých zdravotných výkonov

    2. zoznam zdravotných výkonov ktoré sa plne uhrádzajú, čiastočne uhrádzajú alebo sa neuhrádzajú z verejného zdravotného poistenia

    3. cenník služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

    4. výkony, ktoré nemajú povahu zdravotnej starostlivosti

  2. V prípade záujmu o zdravotný výkon nehradený z verejného zdravotného poistenia alebo o použitie nehradených zdravotníckych pomôcok je zákonný zástupca povinný uhradiť cenu stanovenú v Cenníku. Za písomné vyžiadanie platenej služby sa považuje osobitné dojednanie zmluvných strán, ktoré môže byť zaznamenané v informovanom súhlase alebo iným vhodným spôsobom. Pri výkonoch nespĺňajúcich podmienky úhrady z verejného zdravotného poistenia je Poskytovateľ oprávnený vybrať zálohu vopred.

 

 

Článok IX.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  1. Ochrana osobných údajov a spôsob nakladania s osobnými údajmi je zverejnený v samostatnom dokumente, ktorý je dostupný v priestoroch ambulancie a na webe ambulancie

 

 

Článok X.

RIEŠENIE SPOROV A ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU

  1. Riešenie sporov:

    1. Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť akékoľvek spory či nedorozumenia primárne vzájomnou komunikáciou, pričom sa výslovne zaväzujú zdržať sa medializácie týchto sporov.

    2. V prípade, ak by ktorákoľvek zo zmluvných strán zamýšľala realizovať úkon voči tretej osobe (najmä, nie však výlučne, voči Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, orgánom činným v trestnom konaní či súdu) vo veci vzniknutého sporu, je povinná:

      1. vopred písomne vyzvať druhú stranu na riešenie predmetného sporu

      2. poskytnúť druhej strane minimálne 15-dňovú lehotu na formulovanie stanoviska, počítanú odo dňa doručenia písomnej výzvy

      3. počas celého procesu riešenia sporu postupovať spôsobom nepoškodzujúcim dobré meno a povesť druhej strany

  1. Zodpovednosť za veci prinesené do ambulancie:

    1. Zákonný zástupca alebo Pacient berie na vedomie, že:

      1. cenné veci (najmä, nie však výlučne, finančná hotovosť, šperky, hodinky, mobilný telefón, výpočtová technika a obdobné predmety) je povinný vziať so sebou, nenechávať v čakárni

      2. priestory čakárne nie sú určené na úschovu vecí pacientov a ich zákonných zástupcov

      3. poskytovateľ nenesie zodpovednosť za stratu alebo odcudzenie vecí ponechaných bez dozoru v priestoroch ambulancie

 

Článok XI.

ZBAVENIE MLČANLIVOSTI A NAKLADANIE SO ZDRAVOTNOU DOKUMENTÁCIOU

  1. Základné povinnosti Poskytovateľa:

    1. Poskytovateľ je povinný zabezpečiť ochranu zdravotnej dokumentácie pred ohrozením, zničením, poškodením alebo neoprávneným únikom osobných údajov maloletého pacienta

    2. Poskytovateľ je oprávnený poskytnúť údaje o zdravotnom stave maloletého pacienta výlučne:

      1. osobám určeným zákonným zástupcom

      2. osobám, ktorých oprávnenie vyplýva z právneho predpisu

      3. zákonnému zástupcovi maloletého pacienta v celom rozsahu

  1. Rozsah zbavenia mlčanlivosti:

    1. Zákonný zástupca zbavuje mlčanlivosti ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka (ošetrujúci lekár alebo ošetrujúca sestra) určeného Poskytovateľom voči:

      1. iným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v celom rozsahu údajov

      2. právnemu zástupcovi ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka/Poskytovateľa v nevyhnutnom rozsahu pri uplatnení právnych nárokov

      3. súdu, správnym orgánom, sporovým stranám, znalcom a orgánom činným v trestnom konaní v príslušných konaniach

  2. Poskytovanie zdravotnej dokumentácie:

    1. Poskytovateľ môže poskytnúť údaje o zdravotnom stave, fotokópie či skeny zdravotnej dokumentácie výlučne:

      1. osobne

      2. na emailovú adresu uvedenú v Zmluve/zdravotnej dokumentácii

  3. Povinnosti zákonného zástupcu:

    1. zabezpečiť ochranu súkromia a aktuálnosť kontaktných údajov

    2. zabezpečiť, aby k emailovej schránke, telefónnemu zariadeniu a komunikačným platformám mali prístup len oprávnené osoby

    3. pri telefonickej komunikácii uviesť osobný identifikátor žiadaný Poskytovateľom

    4. písomne oznámiť zmenu údajov, pričom do momentu oznámenia platí prezumpcia správnosti pôvodných údajov

  4. Vylúčenie zodpovednosti:

    1. Poskytovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú neoprávneným prístupom tretích osôb ku komunikačným prostriedkom zákonného zástupcu.

 

 

Článok XII.

DORUČOVANIE V RÁMCI ZMLUVNÉHO VZŤAHU S PEDIATRICKOU AMBULANCIOU

  1. Písomná forma právnych úkonov:

    1. Právne úkony smerujúce k vzniku, zmene alebo zániku práv a povinností musia byť písomné a doručené:

      1. poštou ako doporučená zásielka, alebo

      2. osobne

    2. Pre písomný styk sa použijú adresy uvedené v záhlaví Zmluvy

  1. Doručenie písomnosti sa považuje za účinné:

    1. prevzatím a potvrdením prijatia vlastnoručným podpisom oprávnenej osoby

    2. v prípade zmeny adresy bez oznámenia druhej strane dňom vrátenia písomnosti ako nedoručiteľnej

    3. v prípade zmarenia doručenia konaním alebo opomenutím adresáta dňom takého konania

    4. odmietnutím prijatia písomnosti dňom odmietnutia

    5. vrátením nedoručenej zásielky odosielateľovi dňom vrátenia

  2. Bežná komunikácia:

    1. Komunikácia týkajúca sa:

      1. objednávania a rušenia termínov

      2. zasielania upozornení, notifikácií a výziev

      3. informácií o zdravotnom stave a poučení
        môže prebiehať emailom alebo telefonicky

    2. Výber formy komunikácie je na zvážení Poskytovateľa

    3. Informácia sa považuje za doručenú momentom odoslania zo servera/zariadenia Poskytovateľa

  3. Kontaktné údaje a zodpovednosť:

    1. Poskytovateľ komunikuje na kontaktné údaje uvedené v Zmluve alebo zdravotnej dokumentácii

    2. Zákonný zástupca je povinný:

      1. oznámiť zmenu kontaktných údajov

      2. podpísať vyhlásenie o zmene údajov

    3. Poskytovateľ neručí za:

      1. nedoručenie informácií z dôvodu nesprávnych kontaktných údajov

      2. prístup tretích osôb k emailovej schránke a telefónnemu číslu

  4. V závislosti od technických možností Poskytovateľa môže byť objednávanie realizované aj prostredníctvom online formulára na internetovej stránke Poskytovateľa.

 

 

Článok XIII.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA A PLATNOSŤ VŠEOBECNÝCH ZMLUVNÝCH PODMIENOK

  1. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť VZP a Cenník, a to najmä z dôvodu legislatívnych zmien dotýkajúcich sa poskytovaných Služieb alebo z dôvodov smerujúcich k snahe zlepšiť poskytované Služby. Poskytovateľ takúto zmenu oznámi zverejnením zmeny a zmenených VZP na webe ambulancie a v priestoroch čakárne,. Nové znenie VZP a/alebo Cenníka sa stáva pre zákonného zástupcu maloletého pacienta záväzným od jeho zverejnenia.

  1. Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a zákonným zástupcom maloletého pacienta sa riadia Zmluvou, týmito VZP a všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky, a to v uvedenom poradí. Uvedené právne vzťahy sa spravujú právom Slovenskej republiky, predovšetkým:

    1. zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení

    2. zákonom č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov

    3. zákonom č. 578/2004 Z.z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov

    4. zákonom č. 577/2004 Z.z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

  2. Poskytovateľ zverejňuje VZP na prístupnom a viditeľnom mieste u Poskytovateľa a tiež na webe ambulancie. V prípade vyhotovenia VZP vo viacerých jazykoch je právne záväzné znenie v slovenskom jazyku. VZP zostávajú platné aj po skončení právneho vzťahu Poskytovateľa a zákonného zástupcu maloletého pacienta, a to až do úplného vysporiadania ich vzájomných vzťahov.

  3. Dňom účinnosti týchto VZP sa rušia všetky predchádzajúce všeobecné zmluvné podmienky týkajúce sa poskytovania Služieb podľa týchto VZP.

  4. V prípade, ak sa dôvod neplatnosti VZP vzťahuje len na niektorú ich časť, je neplatnou len táto časť, pokiaľ z povahy vzťahu medzi Poskytovateľom a zákonným zástupcom maloletého pacienta alebo z povahy ustanovenia nevyplýva, že túto časť nemožno oddeliť od ostatného obsahu.

V Komárne, 28.2.2025

"Môžeme robiť len malé veci s veľkou láskou."

matka Tereza